29 Mart 2010 Pazartesi

CD lerin dönüşümü




Artık kullanılmayacak olan CD ler ile yapılabilecek dekoratif bu çalışmaları kurumumuzdaki birkaç engelli öğrencimizle yaptık.
Çalışırken çok keyif aldıklarını söyleyebilirim. En güzeli de ortaya bir ürün çıkarıp, başarma duygusunu yaşamaları. Hayatlarının içinde öylesine çok başaramama duygusu yaşıyor ki çocuklarım, o nedenle küçük küçük adımlarla öğretilen her beceri tahmin ettiğimizden fazla ve müthiş bir haz veriyor onlara. Bunu yaşama fırsatım olduğu için kendimi çok şanslı hissediyorum. Geçtiğimiz günlerde yaşadığım bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Beceri çalışmalarını ben yürütüyorum. Bir öğrencim sağ elini neredeyse hiç kullanmıyor. Ancak yapılacak çalışma gereği her iki elini de kullanmasını amaçlıyorum. Öğrencim önce yapamayacağını söyledi ve buruklaştı. Ardından yapabileceğini söyleyip, ne yapılacağını anlattım, gösterdim. Önce elini destekleyerek başlatılan çalışmada destek, aşamalı olarak geri çekildi ve sonuç muhteşem.Etkinliğin sonunda şaşkınlık ve mutlulukla, "Öğretmenim ben yapabileceğimi bilmiyordum, farkettim, teşekkür ederim" dedi. Duygularımı anlatabilmenin yolu yok...

2 yorum:

  1. Sizi kutluyorum. Yapamayacağım diye birşey yok, yapacağım diyenler başarır... Bence kişilerde engel yok zaten, onu engelleyenler var... Ben bunu çoook yakından biliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Banucaya katılıyorum özellikle bunu yaşayan biri olarak benim kardeşim dovn sendromlu gerçekten kişilere engel yok, onları engelleyenler var çalışmalarınız çok güzel sizi tebrik ederim...

    YanıtlaSil